Ons onderwijs

SBO De Elsenburg is een openbare school voor speciaal basisonderwijs die werkt vanuit een ontwikkelingsgerichte visie. Wij zijn van mening dat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen als hij of zij voldoende kan oefenen, de juiste oefeningen doet en de best passende instructie en begeleiding ontvangt. Hier willen we ons als team graag elke dag voor in zetten.

Wij vinden het belangrijk dat elk kind zo goed mogelijk wordt voorbereid op de samenleving zowel wat betreft zijn/ haar persoonlijke ontwikkeling, het aanleren van kennis en het ontwikkelen van sociaal maatschappelijke vaardigheden. Dat vraagt om een individueel ontwikkelingsgericht onderwijsplan voor elk kind, gericht op de cognitieve en sociaal emotionele mogelijkheden van het kind. Hoge verwachtingen hebben, het leren zichtbaar maken, een intensieve leerbegeleiding en goed samen werken met u als ouders en externe partners in leren, vinden wij belangrijk!

De kernwaarden van ons onderwijs zijn:

• Vertrouwen
  • Verbinding
  • Vakmanschap
  • Inspireren & bevlogenheid
  • Eigenheid
  • Toewijding

In onze schoolgids kunt u lezen hoe we dit trachten te bereiken in onze dagelijkse praktijk.